Haru
Poèet pøíspìvkù : 8 Join date : 18. 08. 12 Age : 35 Location : Praha
| Předmět: FPS Thu Jan 17, 2013 8:00 pm | |
| Zdar, na základě jednoho výkřiku do tmy jsem trošičku zaexperimentoval s FPS, a velice mě potěšily výsledky. Do teď jsem vždy hrál tak, že na mém notebooku jsem měl na malé obrazovce buď seriál/film nebo okno s TS, abych viděl kdo je atp. a na druhém, velkém monitoru, jsem jel ve Windowed fullscreen v 1920x1080 GWčka. V klidu a většinou i v neklidu jsem měl nějakejch 20-30FPS. Po přečtení výkřiku na téma rozdíl mezi herníma a profi grafikama(zkrátil jsem ho): Karty profesionalni a konzumni (treba NVS Quadro a GeForce) se lisi vcelku podstatne. Jadro rozdilu jest, ze zatimco u GeForce jdes po rychlosti a nevadi ti "mizerny" vysledky u DCC/CAD karet ti nevadi ze dostanes pomalu "perfektni" vysledek. Dalsi takova dobre pozorovatelna vec je clipping. GeForcy pocitaj s tim ze vetsina 3D aplikaci pobezi ve fullscreenu a tak i nejnovejsi generace maj jen jeden clip region (mas 3D okno a to prekrejes 2D oknem - treba nejakou stupidni hlaskou windows, kdyz to na GeForcu udelas s dvouma 2D oknama na ruznejch mistech na tom 3D okne pujde vykon rapidne dolu, protoze se ten obrazek bude jednou zbytecne kopirovat do videopameti), ja prepinajic mezi NVC0 kartou NVS5200 a m-kovou GeForce si toho nejcasteji vsimam na akcelerovanejch Google Maps, pac jsem zvyklej mit zilion otevrenejch oken - zase v CADu je tohle normalni milion listicek a picovinek. Nejsem si jistej jak na Kepleru ale na Fermi neni treba clipping u GeForce vubec HW optimalizovanej. Dalsi vec je ze diky tomu jak maji ty karty flexibilni CRTC konfiguraci umej vetsinou 4 az 8 CRTC - tj. 4 az 8 monitoru najednou, narozdil od GeForcek ktery mivaj typicky 2 az 4 a uz u 2 monitoru jde dolu vykon.
jsem systémově vypnul obrazovku u notebooku, ať tam grafika nic nehrne a GWčka přepnul na klasickej fullscreen, tak mi FPS vystřelily na hodnoty od 65 do 80tky Nikdy mi ani ty malý fps nevadily, ale tohle je taková perlička, co mě potěšila, cožede vytáhnout z toho mýho krámu Ad nastavení, všechno low, kromě Render sampling A vůbec, důkaz místo slipů ;-) S vertical syncem(což jak jsem pochopil už nevim od koho na TS je umělé snížení fps na obnovovací frekvenci montioru) se to doopravdy snaží lítat kolem těch 59ti FPS s tímto nastavení při neklidovém stavu(dung, spvp, wvw) až bude čas někdy v příštím díle a nějaká další nastavení třeba taky ;-) | |
|